FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM

FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM

23 Ocak 2023 Pazartesi

Yenilenen eğitim anlayışı ile artık eğitim sistemine dahil olan öğrenci merkezli öğrenmeyi hedefleyen farklılaştırılmış öğretim yöntemini derslerimizde aktif olarak kullanmayı amaç edinmiş bulunmaktayız. Farklılaştırılmış öğretim; öğrenme ve düşünme farklılıkları taşıyan çocuklar için ideal yaklaşımdır. Öğrencilerin öğrenme ilgileri ve yetenekleri, öğrenme stilleri ve öğrenme gereksinimleri bakımından bireysel farklılıklara sahip oldukları düşüncesine dayanır. Aynı öğrenme hedefine sahip öğrenciler için öğretmen, öğretme yaklaşımını öğrencilerin öğrenme tarzına göre yapılandırır. Bu sistem her öğrencinin kendi ilgisine ve ihtiyacına yönelik öğrenme sağlamasını desteklemektedir.

Tüm derslerde uygulanabilecek şekilde yaklaşık 10 adet farklılaştırılmış eğitim tekniği tüm öğretmenlerimizce derslerde uygulanması planlanmaktadır. Bu teknikler, öğretmenlerimiz tarafından tüm derslere ve kazanımlara dahil edilir. Böylece öğrenciler sınıf içinde aktif ve tam öğrenme fırsatı sağlayacaklardır.

Farklılaştırılmış eğitim bireyselleştirilmiş bir eğitim sistemi değildir. Bir kazanımın her öğrenci tarafından farklı yöntemlerle pekiştirilmesi demektir. Öğrenme ve İlgi Merkezli Yaklaşım, İstasyon Tekniği, Jigsaw, Bireysel Ajanda, İlgiye ve İhtiyaca Yönelik Katlı Öğretim ve daha birçok tekniklerle harmanlanan derslerimizde; yaparak- yaşayarak, keşfederek, inovatif fikirler üreterek öğrenme gerçekleştirme hedefindeyiz.

Örneğin, İstasyon Tekniği bütün sınıfın her aşamada (her istasyonda) çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak bir basamak ileri götürmeyi, yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir. İstasyonlar öğrencilerin eş zamanlı olarak çeşitli öğrenme aktivitelerini gerçekleştirebilecekleri merkezlerdir. Dersin konusuna ait bir kazanım ele alınır ve bu kazanıma dair alt kazanımlar ile ilgili çalışmalar hazırlanır. Her istasyona bu alt kazanımlara dair etkinlikler bırakılır. İstasyon sayısı 4’ten az olmamalıdır. Her çocuk bütün istasyonları gezmek ve çalışmalarını tamamlamakla yükümlü olur. Öğrenciler istedikleri kazanım istasyonundan başlayabilirler. En son istasyonumuz ise değerlendirme istasyonudur. Öğrenci bu istasyonda geçmiş istasyonlarda nelerde zorlandığını, nerelerde öğretmeninden destek aldığını belirttiği yani kendini değerlendirdiği istasyondur.

Farklılaştırılmış öğretim konusu üzerinde yapılan araştırmalar, bu yaklaşımın öğrencilerin akademik başarıları, motivasyon ve tutumları, üst düzey düşünme becerileri, biliş üstü becerileri, öz yeterlik algısı, bireyin öğrenme sorumluluğunu alması, öğrenmeyi etkileyen duyuşsal ve psikolojik faktörler üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermiştir.

Anahtar Kelimeler: Çekmeköy anaokulları, Çekmeköy kolej, çekmeköy özel okullar, çekmeköy özel liseler, çekmeköy Girne Koleji